2012. január 9., hétfő

Hello, Kitty! :)

A legelső fondant tortám! Osztályfőnökömnek sütöttem Karácsonyra, ezt a 3 lapos, belül főzött csokikrémmel töltött sima tésztából álló cicafej tortát, amit fondanttal vontam be. A siker nem maradt el sem az ízére sem a kinézetére vonatkozólag! :) A receptekre Kiskukta blogjában találtam. Lássuk is hát miből lesz.... az ehető Hello Kitty! :D

Tészta:

Hozzávalók:
  • 15 dkg cukor + 6dkg a tojásfehérje habba
  • 26,5 dkg liszt
  • 1,15 dl tej
  • 1,15 dl olaj
  • 3 tojás
  • 3/4 cs sütőpor
Elkészítés:
A cukrot, a tejet és az olajat tálba tesszük, hozzáadjuk a 3 tojás szétválasztott sárgáját, majd elkeverjük. A fehérjéket egy másik tálban pár csepp citromlével felverjük majd a cukrot hozzáadva kemény habot verünk belőle. A lisztet összekeverjük a sütőporral, majd rászitáljuk az olajos cukros keverékre, majd mixerrel beledolgozzuk. Végül fakanállal beleforgatjuk a fehérjehabot, majd egy 26 cm átmérőjű vajazott-lisztezett tortaformában megsütjük kb 30-35 perc alatt. (Tűpróba!) A formában hagyjuk kihűlni, majd sablon segítségével formára vágjuk.

Krém:


Hozzávalók:

  • 20 dkg cukor
  • 2 ek víz
  • 2 ek tej
  • 2 ek kakaó
  • 20 dkg vaj (én margarinnal készítettem)
  • 3 tojás
  • 1,5 csapott ek liszt (kb. 15 g)
  • ízlés szerint rum
Elkészítés:
A cukrot szárazon elkeverjük a liszttel és a kakóval, majd hozzáadjuk a vizet, tejet, rumot és a tojásokat is. Egy kézi habverő segítségével jól elkeverjük. Ezután egy vastag falú edényben, állandó kevergetés mellett sűrűre főzzük, úgy hogy pöfögjön kicsit. (Mint a tejbegríz.)
Hideg vízbe állítva, néhányszor megkeverve kihűtjük. A puha margarint kihabosítjuk, majd hozzákeverjük a a főzött krémet.


Fondant:


Hozzávalók:
  • 1 ek zselatin
  • 6 ek víz
  • 1 ek margarin
  • 2 ek méz
  • porcukor, amennyit felvesz (én 1kg-mal indultam az elkészítésnek és kb olyan 15 dkg maradt meg) 
Elkészítés:
A porcukrot alaposan átszitáljuk, kb a felét egy nagy tálba rakjuk. A zselatint elkeverjük a vízzel, vízgőz fölött felmelegítjük, majd mikor már jó forró hozzáadjuk a margarint és a mézet, és addig kavarjuk míg teljesen szétolvad benne. A tálban lévő porcukorhoz öntjük, majd kanállal elkezdjük keverni. Ha már a kanállal nem megy, a kezünkkel folytatjuk a műveletet. folyamatosan adagoljuk a porcukrot, míg elérjük a kívánt állagot. Fóliába csomagolva, szobahőmérsékleten egy napot pihentetjük. Ha keménynek találnánk másnap, betehetjük pár másodpercre a mikróba, illetve margarint gyúrhatunk bele.


Összeállítás:

A már cicafej alakúra "szabott" tésztát 3 lapba vágom. Ezt úgy a legegyszerűbb, ha a tészta szélét éles késsel körben bevágjuk, majd egy erős cérnát illesztünk köré, és határozott mozdulattal meghúzzuk. Megtöltöttem a lapokat, kívül is bekentem a csokikrémmel, majd hűtőbe raktam. Miután megdermedt, újabb réteg csokikrém került rá és a végén egy hidegvizes késsel elsimítottam a felületet. Mehet vissza a hűtőbe. Közben kinyújtottam a fondantom két csík folpack között, hogy egyenletes maradjon. Bevontam vele a tortát, a felesleget levágtam, majd elkezdtem örülni, mert ez már tényleg kezdett egy HK-re hasolítani. A maradékot színeztem ételfestékkel, és megcsináltam a masnit, szemeket, orrot és bajszokat. Ekkor már én sem hittem el, hogy ezt tényleg én csináltam, úgyhogy bátyámért kiáltottam, aki nyomban meg is örökítette a remekművet! :)


És íme Ő:
"Dead" Kitty :( :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése